منابع
پورحیدری، امید؛ سلیمانی امیری، غلامرضا؛ صفاجو، محسن. (1384). بررسی میزان ارتباط سود و ارزش دفتری با ارزش بازار سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 42، صص 19-3
محمودی، علی؛ سجادی، حسین. (1388). بررسی تأثیر پایداری سود، رشد سود و اندازه شرکت بر رابطه بین سود و جریان نقدی عملیاتی با بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز
مشایخی، بیتا؛ فرهادی، سوران. (1392). تأثیر اندازه شرکت بر رابطه بین کیفیت افشا و هزینه حقوق صاحبان سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران. فصلنامه علمی تحقیقی حسابداری مدیریت، سال ششم، شماره نوزدهم، صص 115-101
C. D. Knoops;Veenman and Alexander Zapantouls. (2012). Chanching value relevance: The European perspective. Erasmus university thesis repository
Changbao WU; Bixia XU. (2008). Deflator selection and Generalized linear modeling in market-based accounting research. Applied financial economics, Vol. 18, Issue. 21, PP. 1739-1753
Felix H. Lamp. (2011). Mitigating scale effects in finance and accounting research: A simple transformation approach. Thesis to obtain the degree of doctor from the Erasmus university Rotterdom
Igor Goncharov; David Veenman. (2014). Stale and scale effects in market-based accounting research: Evidence from the valuation of dividends. European Accounting Review, Vol. 23, No. 1, PP. 25-55
Kin Lo. (2004). The effects of scale differences on inferences in accounting research: coefficient estimates, tests of incremental association,and relative value relevance.
http: //ssrn. com/abstract=555684
Leif Atle Beisland. (2009). A review of the value relevance literature. The Open Business Journal, Vol. 2, PP. 7-27
Lopes- Espinosa. (2005). The influence of deflators on valuation. http: //www. google. com
Mary E. Barth; Greg Clinch. (2001). Scale effects in capital markets-based accounting research. Unpublished working paper (Stanford University)
Mary E. Barth; Greg Clinch. (2009). Scale effects in capital markets-based accounting research. Journal of Business Finance and Accunting, vol. 36, No. 3/4, PP. 253-288
Mary E. Barth; William H. Beaver؛ Wayne R. Landsman. (2000). The relevance of value relevance research. http: //www. google. com
Peter D. Easton; Gregory A. Sommers. (2003). Scale and scale effects in market-based accounting research. Journal of Business Finance & Accounting,Vol. 30, Issue. 1-2, PP. 25-55
Stephen Brown; Kin Lo؛ Thomas Lys. (1999). Use of R2 in accounting research: Measuring changes in value relevance over the last four decades. Journal of acconting and economics, Vol. 28, No. 2,PP. 83-115
Zhaoyang GU. (2005). Scale factor, R2, the choice of levels versus returns models. Journal of Acconting, Auditing and Finance,Vol. 20, NO. 1, PP. 71-91
Zhaoyang GU. (2007). Across-Sample incomparability of R2s and additional evidence on value relevance changes over time. Journal of Business Finance & Accounting, Vol. 34, Issue. 7-8,PP. 1073-1098