با گسترش جوامع بشری، بازارهای تجاری نیز گسترش یافته و واحدهای تجاری بزرگتر و متعددی پدید امدهاند و به رقابت با یکدیگر میپردازند.سازمانها برای حفظ مزیت رقابتی خود در محیط پویا و متغییر امروزی باید بتوانند خود را با تغییرات هماهنگ نموده و توانایی پیش بینی و پاسخگویی دربرابرانها را در خود ایجاد کنند.بدین منظور سازمان بایستی با توجه به شرایط محیطی ارزیابی از وضع موجود و مطلوب داشته باشند تا بتواند مناسبترین استراتژی را اتخاذ و به مرحله اجرا بگذارد.حسابداری مدیریت با ارائه سیستمهای هزینه یابی جدید و کاهش هزینه، ارائه تکنیکهای مدیریتی جدید و حل مشکلات و موانع سازمانها در راه کسب موفقیت آنها میتواند موُثر واقع گردد.مقاله حاضر با استفاده از مطالعات کتابخانه ای سعی در بیان میزان تاثیر حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها در محیط متغییر و پویا دارد.نتیجه اینکه استفاده از تکنیکهای نوین حسابداری مدیریت تنها یک توصیه نبوده و در عصر حاضر به عنوان ابزار مدیریت در فضای کسب و کار رقابتی، یک نیاز اساسی و یک ضرورت حیاتی به شمار میرود
رضایی دولت آبادی, حسین, & مهرآذین, سمیرا. (1392). تحلیل نقش حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها، در محیطهای متغییر و پویا. حسابداری و منافع اجتماعی, 3(1), 89-99. doi: 10.22051/ijar.2013.423
MLA
حسین رضایی دولت آبادی; سمیرا مهرآذین. "تحلیل نقش حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها، در محیطهای متغییر و پویا", حسابداری و منافع اجتماعی, 3, 1, 1392, 89-99. doi: 10.22051/ijar.2013.423
HARVARD
رضایی دولت آبادی, حسین, مهرآذین, سمیرا. (1392). 'تحلیل نقش حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها، در محیطهای متغییر و پویا', حسابداری و منافع اجتماعی, 3(1), pp. 89-99. doi: 10.22051/ijar.2013.423
VANCOUVER
رضایی دولت آبادی, حسین, مهرآذین, سمیرا. تحلیل نقش حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها، در محیطهای متغییر و پویا. حسابداری و منافع اجتماعی, 1392; 3(1): 89-99. doi: 10.22051/ijar.2013.423