یکی از نگرانیهای اصلی مدیران کسب و کار طی سالهای گذشته، بکارگیری فناوری اطلاعات به روشی مناسب و بهموقع و هماهنگ با استراتژیها، اهداف و نیازهای کسب و کار بوده است. این نگرانی، هم به نحوه همسوسازی فناوری اطلاعات با کسب و کار و هم همسوسازی کسب و کار با فناوری اطلاعات اشاره دارد. نتایج پیمایشهای اخیر نشان میدهد که در اکثر شرکتها، فناوری اطلاعات با استراتژی کسب و کار همسو نمیباشد. بنابراین، همسویی بین نیازهای کسب و کار و توانمندیهای فناوری اطلاعات همچنان یکی از حوزههای نگرانی قابل توجه است.
در این نوشته قصد داریم تا با مروری بر ایجاد مفهوم همسویی بین فناوری اطلاعات و کسب و کار و نحوه ارزیابی و اندازهگیری آن، چالشهای همسوسازی را درک کنیم و به مسائلی که همسوسازی فناوری اطلاعات و کسب و کار در عمل با آنها مواجه است، بپردازیم. این نوشته سعی دارد تا رهنمودی در جهت توسعه دانش همسویی کسب و کار و فناوری اطلاعات هم برای دانشگاهیان و هم برای شاغلین در حرفه فراهم کند
عربمازار یزدی, محمد, & غلامزاده لداری, مسعود. (1390). همسوسازی فناوری اطلاعات و کسب و کار: مفاهیم، اندازهگیری و چالشها. حسابداری و منافع اجتماعی, 1(1), 86-108. doi: 10.22051/ijar.2013.430
MLA
محمد عربمازار یزدی; مسعود غلامزاده لداری. "همسوسازی فناوری اطلاعات و کسب و کار: مفاهیم، اندازهگیری و چالشها", حسابداری و منافع اجتماعی, 1, 1, 1390, 86-108. doi: 10.22051/ijar.2013.430
HARVARD
عربمازار یزدی, محمد, غلامزاده لداری, مسعود. (1390). 'همسوسازی فناوری اطلاعات و کسب و کار: مفاهیم، اندازهگیری و چالشها', حسابداری و منافع اجتماعی, 1(1), pp. 86-108. doi: 10.22051/ijar.2013.430
VANCOUVER
عربمازار یزدی, محمد, غلامزاده لداری, مسعود. همسوسازی فناوری اطلاعات و کسب و کار: مفاهیم، اندازهگیری و چالشها. حسابداری و منافع اجتماعی, 1390; 1(1): 86-108. doi: 10.22051/ijar.2013.430